söndag 19 juni 2011

Fotboll's Cup & god mat

Ena halvan av dagen spenderades på ÄIF då flickorna hade fotbolls Cup, de skötte sig bra o var jätteduktiga!
Kristin tittade kanske mest på blommor idag o fåglar som flög förbi men hon tyckte det var kul:-)

Middagen stod (i vanlig ordning) mannen för det blev stekt potatis med snitzel.
Efterätten gjorde jag & flickorna, receptet kommer här:
(Denna törs du prova Ninnie, den är lätt:-)




PAJ MED HALLONPANNACOTTA 8 port

PAJDEGEN
12 Digestivekex
75 g margarin
1 tsk kanel

FYLLNING
3 gelatinblad
2 1/2 dl grädde
500 g Arla köket Kesella Hallon (kvarg) =2 burkar

GARNERING
3-4 dl Hallon

1. Mixa kex o smör o kanel.
2.Tryck ut blandningen i en form med löstagbar kant (ca 24 cm i diameter)
3.Låt stå i kyl 15 min.
4.Låt gelatinbladen ligga i kallt vatten i 5 min.
5.Koka upp grädden o lägg i gelatinbladen o rör om.
6. Låt grädden svalna lite blanda sen kesellan/kvargen för att sen hälla ner det i formen.
7. Låt stå i kyl minst 3 tim
Garnera med hallon

Jätte lätt efterrätt att göra i förväg:-)

2 kommentarer:

Ninnie- Mitt liv med 3 prinsar sa...

Ha ha..ja de vete fan...verka invecklat. Alldeles för många ingredienser..ha ha..

Blev inte att prova kycklingpajen idag?

Va göra ni i morgon? hör av mig

Ninnie- Mitt liv med 3 prinsar sa...

Tack snälla du..jo denna gång klippte ja mig hos Bm och sen så färga ja håret rööött..ska i morgon ta ett kort då ja har min riktiga frilla =) allt bra med er..var ett tag sen du uppdatera eller så ser ja bara inte de.

måste ses snart..var ju evigheter sen ju =)